Vanliga frågor

Nedan har vi svarat på de vanligaste frågorna som inkommer till vår kundtjänst.

Svar på många frågor finns också i våra allmänna villkor.

Hur kan ni hålla så låga priser?

Vår rådgivningspersonal består till sin helhet av ambitiösa och passionerade juriststudenter som jobbar extra hos oss. De låga priserna är en spegling av de låga arbetskostnaderna.

Hur fungerar betalningen?

Huvudsakligen sker betalning i förskott via Swish eller banköverföring. Vid personliga möten har ombudet med sig en kortläsare som stödjer alla större kortutgivare samt kontaktlösa och NFC-betalningar (Apple Pay och Google Pay). Vi kan också erbjuda förmånlig fakturabetalning via Bako Finans.

Jag behöver hjälp omgående! Hur gör jag?

Beroende på hur bråskande ditt ärende är har vi olika prisklasser som du kan läsa om i detalj här. Inom de olika prisklasserna garanteras svar inom 72, 36 respektive 12 timmar.

Hur tolkar man era öppettider?

Våra öppettider anger när vår personal är på plats och kan ta emot ärenden via telefon och e-post. Vardagar mellan 8-17 betjänar vi alla prisklasser. Behöver du hjälp på lördagar krävs minst prisklass plus, och övriga tider betjänar vi endast premiumkunder.

Jag har fått svar på mitt ärende men det har dykt upp en följdfråga, måste jag betala en gång till?

Om du har ytterligare frågor som härrör till ett tidigare ärende får du ställa upp till tre följdfrågor som pluskund innan det räknas som ett nytt uppdrag. För baskunder betraktas följdfrågor som ett nytt uppdrag.

Kan jag besöka er för att få rådgivning face-to-face?

Dessvärre har vi ingen möjlighet att ta emot besök på vårt kontor då många av våra rådgivare jobbar på distans. Premiumkunder har möjlighet att begära personliga möten men kan då komma att faktureras för resekostnader.

Jag behöver rådgivning till mitt företag, kan ni hjälpa till med det?

Vår Premium-klass är särskilt utformad för att hjälpa företag med juridiska frågor, läs mer under fliken Rådgivning ovan!

Vad händer om ni inte kan hjälpa mig med mitt ärende?

Skulle vi inte kunna hantera ditt ärende kommer vi att informera dig om detta snarast möjligt. Återbetalning sker i dessa fall inom tre bankdagar.

Tillämpar ni ångerrätt?

På grund av tjänstens natur kan vi inte tillåta någon ångerrätt när tjänsten väl påbörjats. Före rådgivningens början inhämtas alltid kundens samtycke till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Tar ni ansvar för de råd ni lämnar?

Vi vill att våra kunder skall känna trygghet i vår tjänst. Därför garanterar vi att all rådgivning är kvalitetsgranskad i två led för att säkerställa att eventuella felaktigheter korrigeras. Skulle det ändå bli fel har Bako Juridik en ansvarsförsäkring som täcker ersättning för kostnader på grund av rena juridiska felaktigheter i råden vi ger våra kunder.

Vart kan jag vända mig om jag är missnöjd med rådgivningen?

Skulle du mot förmodan vara missnöjd efter din kontakt med oss vänder du dig till juridik@bako.se så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt!

Min fråga finns inte med i listan!

Kika på våra allmänna villkor och se om du finner svar på dina funderingar där! Kontakta oss annars på juridik@bako.se så att vi kan hjälpa dig vidare!